23 Μαΐου 2023

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών, γιατί ... διαφωνούν!

 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών, γιατί ... διαφωνούν!


Το τελευταίο διάστημα έχει ξεκινήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Πολλοί συμπολίτες μας βλέπουν με συμπάθεια αυτή την κίνηση του Υπουργείου Παιδείας και της επικεφαλής του Νίκης Κεραμέως.  Όμως καλό θα ήταν, πριν την ψήφο εμπιστοσύνης σε αυτή τη διαδικασία, να μιλήσουμε λίγο για το πώς γίνεται αυτή.

Καταρχάς η αξιολόγηση πραγματοποιείται από 3 άτομα, τον/την σύμβουλο ειδικότητας, τον διευθυντή/ντρια του σχολείου και τον/την σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου. Τα 3 αυτά άτομα λοιπόν έχουν επιλεγεί προσφάτως με βάση τα προσόντα και τα πτυχία τους και μια συνέντευξη από επιτροπή  που δημιουργήθηκε μετά από αίτημα του κάθε μέλους της (;!;!).

Δεν ακολούθησε καμία επιμορφωτική διαδικασία που να δείχνει τον τρόπο αξιολόγησης, ώστε να υπακούει σε κοινές αρχές και να είναι αντικειμενικός. Τους δόθηκε ένα ΦΕΚ με τους άξονες 60 ή 80 σελίδων να το μελετήσουν και να πράξουν κατά βούληση.

Ερχόμαστε τώρα στην υλοποίηση που ξεκίνησε με τους συμβούλους ειδικοτήτων. Ο/Η σύμβουλος λοιπόν κάνει ένα ραντεβού γνωριμίας με τον εκπαιδευτικό και καθορίζει το πρώτο 45 λεπτο που θα παρακολουθήσει το μάθημα, έπειτα θα ακολουθήσει ακόμη ένα 45λεπτο και ο/η σύμβουλος θα είναι πανέτοιμος να κρίνει τη δουλειά του εκπαιδευτικού. Κι εδώ κάπου γεννιέται το ερώτημα: αν ένας εκπαιδευτικός είναι αδιάφορος, το μόνο που κάνει είναι να πηγαινοέρχεται στο σχολείο και να μην δουλεύει με τον ορθό τρόπο είτε παιδαγωγικά είτε στο αντικείμενο διδασκαλίας του, είναι δύσκολο να «ξεγελάσει» τον νεοφερμένο/η σύμβουλο και να βγει ο υποδειγματικότερος όλων;;; Νομίζω πως για έναν τέτοιο χαρακτήρα είναι παιχνιδάκι…

Θα μου πείτε τώρα, μααα είναι και ο/η διευθυντής/ντρια! Μάλιστα και ερωτώ σε ποιο σχολείο ο σύλλογος και ο/η διευθυντής/ντρια δεν γνωρίζουν αν ένας εκπαιδευτικός εργάζεται όπως απαιτείται; Όλοι το γνωρίζουν. Κάνανε κάτι για να το αλλάξουν; Όχι; Γιατί; Το γιατί δεν είναι ακριβές, μπορεί από συμπάθεια, μπορεί να γνωρίζουν τον λόγο της ανεπάρκειας, μπορεί να έχουν κάτι άλλο να τους συνδέει.

Άρα, λοιπόν, είναι αυτή η αξιολόγηση το ξεκαθάρισμα του «σάπιου» εκπαιδευτικού συστήματος που πιστεύει ο κόσμος; Δύσκολο….πολύ δύσκολο….

Σκεφτείτε λοιπόν πριν δώσετε την ψήφο εμπιστοσύνη σας σε ένα σύστημα που θα οδηγήσει στη δουλοπρέπεια, στο ρουσφέτι, στην καταπάτηση της αξιοπρέπειας των εκπαιδευτικών.

Μαααα δε θα αξιολογηθούν επιτέλους???? Χμμμ η ΟΛΜΕ έχει πρόταση γι’ αυτό το θέμα μα κανείς δεν έκανε τον κόπο να την ακούσει, μήπως ήρθε η ώρα???

(Για όσους ενδιαφέρονται να ενημερωθούν, οι θέσεις της ΟΛΜΕ όπως διατυπώθηκαν στο 20ο συνέδριο της ΕΔΩ σελίδες 10 έως 16)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το μήνυμα σας