Θέμα: Σχετικά με την συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ για τις μεταθέσεις στις 16-20 &22/2/2023 (πιθανό να ανακοινωθούν την Τρίτη 28.02, το αργότερο την Τετάρτη 01.03.2023)
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
1. Έγινε συζήτηση για τα κριτήρια ένταξης στην ΕΑΕ και ένταξης εκπαιδευτικών Δ.Ε. σε ειδική κατηγορία μετάθεσης της ΕΑΕ έτους 2023.
• 38 εκπαιδευτικών που αιτήθηκαν να ενταχθούν σε ειδική κατηγορία λόγω ασθένειας ή πολυτεκνίας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ΠΔ 50/1996. Απορρίφθηκαν οι 13 αιτήσεις επειδή δεν εμπίπτουν στις σχετικές διατάξεις.
• 91 εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στη γραφή Braille και στη Νοηματική (παρ. 3 του άρθρου 7 του ν. 3699/2008) εκ των οποίων απορρίφθηκαν οι 3.
• 294 εκπαιδευτικών για ΣΜΕΑΕ (παρ.3 του άρθρου 48 του ν. 4415/2016), εξ αυτών απορρίφθηκαν οι 13.
• 309 εκπαιδευτικών, οι οποίοι διορίστηκαν στην ΕΑΕ με το ΦΕΚ 1289/Γ’ 19.08.2020 (άρθρο 42 του Ν. 4722/2022).
• 86 εκπαιδευτικών για ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. που πληρούν μία από τις προϋποθέσεις ένταξης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και επίσης έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία οκτώ τουλάχιστον ετών, από τα οποία τρία τουλάχιστον έτη σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (ή πρώην Κ.Δ.Α.Υ. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Κ.Ε.Σ.Υ.), (παρ. 1 και 3 του άρθρου 15 του Ν. 4823/2021. Εξ αυτών απορρίφθηκε 1 αίτηση.
2. Έγινε συζήτηση για την ένταξη εκπαιδευτικών Δ.Ε. σε ειδικές κατηγορίες μετάθεσης από περιοχή σε περιοχή 2023 (πολύτεκνοι, ασθένειες).
• Εξετάστηκαν 78 αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών Δ.Ε. για ένταξή τους σε ειδική κατηγορία μετάθεσης λόγω πολυτεκνίας εκ των οποίων ικανοποιήθηκαν οι 65.
• 87 αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών Δ.Ε. οι οποίοι ζητούν να ενταχθούν σε ειδική κατηγορία μετάθεσης σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 39 του Ν. 4403/2016 (ΦΕΚ125τ.Α’/07-07-2016), όπου προβλέπεται ότι εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, οι εκπαιδευτικοί, που τυγχάνουν γονείς ενός (1) ανάπηρου τέκνου, με ποσοστό αναπηρίας 67% και, κατά συνέπεια, θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση που ο Ν. 3848/2010 (Α’71) επιφυλάσσει στους πολύτεκνους. Εξ αυτών απορρίφθηκαν 2 αιτήσεις.
• Εξετάστηκαν 161 αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών Δ.Ε. για ένταξη σε ειδική κατηγορία μετάθεσης λόγω ασθένειας με βεβαίωση ΚΕ.Π.Α βεβαίωση Β/θμιας Υγειονομικής σε ισχύ. Εξ αυτών ικανοποιήθηκαν οι 36.
Η θέση μου στο Συμβούλιο για τις περιπτώσεις αυτές ήταν σύμφωνη με τις αποφάσεις του 20ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ που ζητά: «Άμεση τροποποίηση του άρθρου 13 του ΠΔ 50/1996 για την αναδιατύπωση και εκσυγχρονισμό των ιατρικών όρων των ασθενειών και ένταξη ίσης ή μεγαλύτερης βαρύτητας ασθενειών με αυτές που υπάρχουν ήδη στη σχετική νομοθεσία. Εκπαιδευτικοί που έχουν οι ίδιοι, οι σύζυγοι ή τα τέκνα τους ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω να εντάσσονται σε ειδική κατηγορία μετάθεσης». Επίσης συμφωνήθηκε από τα μέλη του ΚΥΣΔΕ, το Συμβούλιο να εισηγηθεί θετικά προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για όσες και όσους έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας οι ίδιες/οι ή τα τέκνα τους (άνω του 67% από ΚΕΠΑ), να μπορούν να μετατίθενται κατ’ εξαίρεση χωρίς να διεκδικούν οργανικότητα σε σχολική μονάδα, να μπορούν δηλ να μετατίθενται στην περιοχή προτίμησης ανεξαρτήτως κενού.
3. Συζητήθηκαν οι αιτήσεις εκπαιδευτικών Δ.Ε. γενικών ειδικοτήτων για τις μεταθέσεις σε Μουσικά Σχολεία για το έτος 2023. Για μετάθεση σε Μουσικό Σχολείο υποβλήθηκαν 272 αιτήσεις εκπαιδευτικών γενικών ειδικοτήτων στο ηλεκτρονικό σύστημα (https://teachers.minedu.gov.gr), οι οποίοι πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις (υπηρέτηση οργανικής, πενταετία και ύπαρξη οργανικού κενού στις προτιμήσεις τους, ενώ υποβλήθηκαν και 62 αιτήσεις εκπαιδευτικών για μεταθέσεις σε Μουσικά Σχολεία, οι οποίες είτε ακυρώθηκαν κατόπιν ελέγχου, λόγω μη πλήρωσης των προϋποθέσεων (υπηρέτηση οργανικής, πενταετία και ύπαρξη οργανικού κενού) είτε ανακλήθηκαν από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Τα οργανικά κενά των Γενικών ειδικοτήτων στα Μουσικά Σχολεία όπως απεικονίζονται στο σύστημα από τις ΔΔΕ είναι 151.Τελικά ικανοποιήθηκαν 78 αιτήσεις μετάθεσης.
Υπενθυμίζουμε ότι:
α. Οι μεταθέσεις (και αποσπάσεις) εκπ/κών Δ.Ε. σε Μουσικά Σχολεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με την περ. Ι’ του άρθρου 16 του ν.1824/88 (Α΄296), όπως τροποποιήθηκε από την παρ.9 του άρθρου 9 του ν.3391/2005 (Α΄240)και το άρθρο 53 του ν.4653/2020 (Α΄12),το π.δ. 50/96 (Α΄45) όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 8, περ.Β΄ του π.δ. 100/97 (Α΄94), το άρθρο 8, περ.Β΄ του π.δ. 100/97 (Α΄94) όπως αυτό μερικώς αντικαταστάθηκε από την παρ.3. του άρθρου 205 του ν.4610/2019 (Α΄70), το άρθρο 53 του ν.4653/2020 (Α΄12) που προστέθηκε στην παράγραφο 4 της 3345/2.9.1988 Υ.Α., η οποία κυρώθηκε με την περίπτωση Ι΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν.1824/1988 (Α΄296), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 205 του ν.4610/2019 (Α΄70) και το άρθρο 60 του ν.4692/2020(Α΄111) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και το άρθρο 42 του ν.4722/2020 (A΄177).
β. Σύμφωνα με τους ανωτέρω ισχύοντες νόμους δεν προβλέπεται μοριοδότηση και οικογενειακοί, προσωπικοί, οικονομικοί λόγοι καθώς και λόγοι υγείας, εντοπιότητας και συνυπηρέτησης δεν αποτελούν κριτήριο μετάθεσης και απόσπασης για τα Μουσικά Σχολεία.
Κατά τη συζήτηση του θέματος υποστήριξα την συνεδριακή απόφαση της ΟΛΜΕ (20ο Συνέδριο) για την συγκεκριμενοποίηση των αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων τόσο για τις μεταθέσεις όσο και για τις αποσπάσεις σε μουσικά σχολεία. Κι απ’ την στιγμή που δεν υπάρχει μοριοδότηση, το ΚΥΣΔΕ να ορίσει σαφή κριτήρια που θα ισχύουν για όλες τις περιπτώσεις.
4. Εξετάστηκαν θέματα επί των γενικών μεταθέσεων εκπαιδευτικών ΔΕ έτους 2023. Πιο συγκεκριμένα:
• 1 αίτηση εκπαιδευτικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για κατά προτεραιότητα μετάθεση ως αιρετός ΟΤΑ που απορρίφθηκε αφού χορηγείται απόσπαση σε αυτή την περίπτωση.
• 8 αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συζύγων δικαστικών οι οποίες και ικανοποιήθηκαν.
• 1 αίτηση εκπαιδευτικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με μονάδες συνυπηρέτησης που απορρίφθηκε μειοψηφούντων των αιρετών.
• 1 αίτηση εκπαιδευτικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με οικογενειακούς λόγους που απορρίφθηκε μειοψηφούντων των αιρετών.
• Εξετάστηκε η αίτηση απόσπασης από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικού ΔΕ κατά προτεραιότητα (Σύζυγοι Ένστολων) για το διδακτικό έτος 2022-2023η οποία και ικανοποιήθηκε.
• Εξετάστηκε η αίτηση μετάταξης εκπαιδευτικού ΔΕ για λόγους υγείας μέσω του Ε.Σ.Κ η οποία ικανοποιήθηκε.
• Εξετάστηκε η αίτηση επανεξέτασης εκπαιδευτικού ΔΕ για μετάταξη μέσω ΕΣΚ στα πλαίσια του κύκλου κινητικότητας 2022Β, η οποία και ικανοποιήθηκε.
5. Στο Συμβούλιο έγινε συζήτηση επί των αιτήσεων μετάθεσης εκπαιδευτικών ΔΕ σε Καλλιτεχνικά και Διαπολιτισμικά σχολεία, όπως και των μουσικών ειδικοτήτων σε μουσικά σχολεία. Κατά πάγια πρακτική το Συμβούλιο αποδέχτηκε την εισήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας σε σχέση με τις μουσικές ειδικότητες για μετάθεση σε μουσικά σχολεία. Το ίδιο και για τα Καλλιτεχνικά σχολεία.
6. Για τα Καλλιτεχνικά σχολεία επί 68 κενών, υποβλήθηκαν 99 αιτήσεις εκ των οποίων ικανοποιήθηκαν οι 34.
7. Για τα Διαπολιτισμικά σχολεία, επί 31 κενών, υποβλήθηκαν 55 αιτήσεις εκ των οποίων ικανοποιήθηκαν οι 25.
8. Σχετικά με 23 αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών ΔΕ με αμφισβητούμενο δικαίωμα μετάθεσης, το Συμβούλιο, παρά την αρχική άρνηση για 13 περιπτώσεις με διαφοροποίηση των αιρετών, εν τέλει γνωμοδότησε θετικά για όλες.
9. Τέλος σε ότι αφορά στους πίνακες κενών-πλεονασμάτων (δεκτές από το ΚΥΣΔΕ οι προτάσεις των ΠΔΕ) , προσωπικά τους καταψήφισα με βάση τις θέσεις του κλάδου και τις αποφάσεις του 20ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ. Οι μεταθέσεις είναι πιθανό να ανακοινωθούν την Τρίτη 28.02, το αργότερο την Τετάρτη 01.03.2023. Τα συνολικά κενά της Γενικής που θα τρέξουν στο σύστημα είναι 1310 βάσει των προτάσεων των ΠΔΕ και τα συνολικά κενά της ΕΑΕ 964, σε ΣΜΕΑΕ 870, σε ΚΕΔΑΣΥ 71 και ΔΕΚΤ (κωφών-τυφλών) 23.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Μεγάλη είναι η αναστάτωση και η αγανάκτηση χιλιάδων νεοδιόριστων συναδέλφων που αυτές τις ημέρες λαμβάνουν email οποιαδήποτε ώρα της ημέρας….και της νύχτας(!) από τους επιμορφωτές του ΙΕΠ για τον προγραμματισμό του Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ που διοργανώνει το ΙΕΠ στο πλαίσιο προγράμματος του ΕΣΠΑ. Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τη διαδικασία οργάνωσης και ενημέρωσης των εκπαιδευτικών, αλλά και το περιεχόμενό της θα μπορούσε να χαρακτηριστεί γελοία αν δεν ήταν εξοργιστική! Την ίδια στιγμή γίνονται αποδέκτες μηνυμάτων σε Viber, email με αποστολή προγραμμάτων που «υποχρεώνουν» τους/τις επιμορφούμενους/ες να παρακολουθήσουν τις συνεδρίες εκτός εργασιακού ωραρίου, Σαββατοκύριακα, σε ημέρες αργίας, τη Μεγάλη Εβδομάδα κ.ο.κ. Μάλιστα ορισμένοι επιμορφωτές έχουν ξεπεράσει εντελώς τα όρια, φτιάχνουν ομάδες viber με τους/τις επιμορφούμενους/ες χωρίς καμία συγκατάθεση, στέλνουν μηνύματα οποιαδήποτε ώρα, λες και απευθύνονται σε φίλους/ες τους! Ακόμα και το υλικό της επιμόρφωσης είναι παρωχημένο, αντιπαιδαγωγικό και σε κάποιες περιπτώσεις επικίνδυνο! Χαρακτηρισμοί μαθητών ως «προβληματικοί», «αναρχικοί», «πνεύματα αντιλογίας», χαρακτηρισμοί σχολείων ως «καταυλισμοί στιγματισμένων», ασκήσεις που προωθούν επικίνδυνα στερεότυπα και καλούν εκπαιδευτικούς να χαρακτηρίσουν μαθητές/τριες με μόνο κριτήριο την εμφάνιση τους σε μία εικόνα έρχονται σε πλήρη αντίθεση με κάθε σύγχρονη θεωρία της παιδαγωγικής επιστήμης.
Αυτή η κατάσταση δεν πάει άλλο! Στα σχολεία μας δεν υπάρχουν εργαζόμενοι/ες β΄κατηγορίας, χωρίς δικαιώματα. Δεν αντέχουμε άλλη «αναβάθμιση και βελτίωση». Δεν φτάνει που η Κυβέρνηση έχει καταστήσει τους/τις νεοδιόριστους/ες κυριολεκτικά «ομήρους» και αρνείται να προχωρήσει στη μονιμοποίησή τους! Δεν φτάνει που επιχειρεί να τους χρησιμοποιήσει με εκβιαστικό τρόπο για να περάσει τα αντιπαιδαγωγικά και αντιεκπαιδευτικά σχέδιά της, μέσω της λεγόμενης «ατομικής αξιολόγησης», θεωρεί ότι θα τους μετατρέψει και σε άβουλους/ες πειθήνιους/ες εργαζόμενους/ες χωρίς δικαιώματα. Ότι θα είναι διαθέσιμοι/ες όποτε και όπως θέλουν. Τους δηλώνουμε καθαρά, τα σχέδιά τους δεν θα περάσουν! Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα διερευνήσει κάθε νομική δυνατότητα για την υπεράσπιση των νεοδιόριστων συναδέλφων και της δημόσιας εκπαίδευσης.
Σχετικά με τον μεγάλο αγώνα ενάντια στην ατομική αξιολόγηση να τονίσουμε ότι τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια και οι πάνω από 50.000 απεργοί στην πανεκπαιδευτική απεργία της 15ης Φλεβάρη ήταν μια πρώτη δυναμική απάντηση ενάντια στην τιμωρητική ατομική αξιολόγηση που επιχειρεί να επιβάλει, βίαια και αυταρχικά η Κυβέρνηση Μητσοτάκη. Η θέση των ΣΥΝΕΚ για την ατομική αξιολόγηση αποτυπώνεται στο παρακάτω link https://synekde.wordpress.com/.../%ce%b7-%ce%b1%cf%84%ce.../
Η Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ αποφάσισε στις 11/2/2023 Απεργία – αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης εκπαιδευτικών που προβλέπονται από τον νόμο 4823/2021 και της ΥΑ99540/ΓΔ5/27-1-2023 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές).
Στα πλαίσια αυτά η ΟΛΜΕ καλεί τους/τις εκπαιδευτικούς σύσσωμους/ες να συνεχίσουν τον αγώνα ενάντια στην ατομική αξιολόγηση:
Να υπογράψουν μαζικά την δήλωση απεργίας – αποχής από την ατομική αξιολόγηση όλες και όλοι και όχι μόνο οι νεοδιόριστες/οι,
να συμμετάσχουν στις προκηρυγμένες στάσεις εργασίας, σε περίπτωση που οι σύμβουλοι – αξιολογητές εμφανιστούν στα σχολεία και
οι νεοδιόριστες/οι να μην συμμετάσχουν σε καμία συνάντηση με τους συμβούλους τους, δια ζώσης ή διαδικτυακή.
Το εκπαιδευτικό και συνδικαλιστικό κίνημα, ενωτικά, συλλογικά και αποφασιστικά δηλώνει παρόν στους αγώνες και τις προσπάθειες ενημέρωσης των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των οικογενειών και όλης της κοινωνίας, για να αποτρέψει ακόμα μία φορά τις προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, και της κυβέρνησης συνολικά, να δημιουργήσουν ένα εικονικά λαμπρό, και στην ουσία και τα αποτελέσματά του ζοφερό, με διαχωρισμούς και αποκλεισμούς, ακραία ταξικό σχολείο του μέλλοντος, όπου ο εκπαιδευτικός θα χειραγωγείται και θα είναι υπό τον συνεχή έλεγχο, χωρίς ακαδημαϊκή και παιδαγωγική ελευθερία, και όπου τα σχολεία θα κατηγοριοποιούνται χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες του κάθε σχολείου και του μαθητικού δυναμικού του.Τα τελευταία 40 χρόνια οι εκπαιδευτικοί, με τους αγώνες μας, πιστωνόμαστε το γεγονός ότι δεν επιτρέψαμε να γίνει η εκπαίδευση πεδίο «ασκήσεων αξιολόγησης-χειραγώγησης» που είχαν ως στόχο τη συρρίκνωση της παιδαγωγική μας αυτονομίας και την καθυπόταξή μας σε επιβαλλόμενες φόρμες στη μορφή και στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Το ίδιο θα πράξουμε και τώρα. Απέναντι στη νεοφιλελεύθερη κυβερνητική πολιτική, τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων, τις αντιδημοκρατικές και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του υπουργείου Παιδείας, χρειάζονται ξεκάθαρες και δυναμικές απαντήσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα με μαζικούς και ενωτικούς αγώνες! Ο αγώνας για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20 και 4823/21 θα είναι μαζικός, ενωτικός και διαρκής! Είναι αγώνας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!
Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Αθήνα 24/2/2023
Θοδωρής Κατσωνόπουλος,
αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ
εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το μήνυμα σας