12 Μαΐου 2025

Ενημερωτικό 4ης Συνεδρίασης 9/5/2025 του ΑΠΥΣΔΕ ΑΜΘ

 

Ενημερωτικό

4ης Συνεδρίασης 9/5/2025

Των αιρετών ΑΠΥΣΔΕ ΑΜΘ

Ελένης Σακαλή                                                                  Σοφίας Χατζηβλασίου

Τακτικού μέλους                                                              αναπληρωματικού μέλους

Τηλ.: 6936 689 581                                                            Τηλ.: 6942 660 708

email:elensak1@gmail.com                                                         email: sophiaalex@gmail.com

                            

Εκλεγμένων με τη συνδικαλιστική παράταξη των Συνεργαζόμενες Αριστερές Εκπαιδευτικές Κινήσεις



 


Στις 9/5/2025, ημέρα Παρασκευή και ώρα 11.00 π.μ., συνεδρίασε το ΑΠΥΣΔΕ ΑΜΘ με παρόντα μέλη τον/τις:

 

Πρόεδρο:

Κοσμίδου Μαριγούλα, Αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης.

 

Αντιπρόεδρο:

Ζωγραφάκη Μαρία, Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων Καβάλας, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02.

 

Μέλος:

Εμμανουηλίδη Δανιήλ, Διευθυντή Β/θμιας Εκπ/σης Καβάλας, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ88.05, τακτικό μέλος.

 

Αιρετά μέλη:

 

 

 

 

 

 

 

1.      Δουλούδη Μαρία, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ02, εκπρόσωπο των εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπ/σης, ως τακτικό αιρετό μέλος.

2.      Σακαλή Ελένη, εκπαιδευτικό, κλάδου ΠΕ02, εκπρόσωπο των εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπ/σης, ως τακτικό αιρετό μέλος.

 

 

 

 

Θέματα:

ΘΕΜΑ 1ο: «Εξέταση μίας (1) αίτησης εκπαιδευτικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για απόδοση δεύτερης ειδικότητας»

Εξετάστηκε μία αίτηση εκπαιδευτικού της ΔΔΕ Έβρου, κλάδου ΠΕ06, για απόδοση δεύτερης ειδικότητας.

Η αίτηση ομόφωνα δεν εγκρίθηκε, διότι σύμφωνα με την αριθ. πρωτ. 81504/Δ1/19-7-2011 Υ.Α με θέμα: “Κριτήρια και διαδικασία απόδοσης δεύτερης ειδικότητας σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης” δεν προβλέπεται η απόδοση 2ης ειδικότητας εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης σε μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ-ΕΒΠ) και αντίστροφα.

Οι κλάδοι του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) συστάθηκαν με το άρθρο 35 του Ν.1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α΄) και ο κλάδος του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού συστάθηκε με το άρθρο 18 του Ν.3699/2008/ΦΕΚ 199/Α/2-10-2008.

Η νομοθεσία απόδοσης δεύτερης ειδικότητας βρίσκεται στο αρχείο εδώ.

 

ΘΕΜΑ 2ο: «Εξέταση τριών (3) αιτήσεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την απαλλαγή από τα καθήκοντα στελέχους της Εκπαίδευσης»

 

Εξετάστηκαν οι αιτήσεις μιας εκπαιδευτικού της ΔΔΕ Ροδόπης, κλάδου ΠΕ86, και δύο εκπαιδευτικών της ΔΔΕ Ξάνθης, κλάδων ΠΕ82 και ΠΕ02, για απαλλαγή τους από καθήκοντα στελεχών εκπαίδευσης με τη λήξη του διδακτικού έτους.

Οι τρεις αιτήσεις εγκρίθηκαν ομόφωνα.

 

Η νομοθεσία για τη απαλλαγή από τα καθήκοντά του στελέχους εκπαίδευσης βρίσκεται εδώ,

 

ΘΕΜΑ 3ο: «Εξέταση μίας (1) αίτησης εκπαιδευτικού Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης για χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών»

 

Εξετάστηκε μια αίτηση εκπαιδευτικού της ΔΔΕ Έβρου, κλάδου ΠΕ07, για χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών.

Η αίτηση εγκρίθηκε ομόφωνα.

 

Η νομοθεσία για τη χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών βρίσκεται εδώ.

 

ΘΕΜΑ 4ο: «Διατύπωση πρότασης για αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας – Θράκης, στις υπαγόμενες σε αυτήν Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπαίδευσης και στα ΚΕΔΑΣΥ, για το σχολικό έτος 2025-2026.

 

Η πρόταση για τη σειρά κατάταξης των εκπαιδευτικών για τις αποσπάσεις στις υπαγόμενες στην Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας – Θράκης, Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπαίδευσης και στα ΚΕΔΑΣΥ, για το σχολικό έτος 2025-2026 ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία 4-1.

 

Τοποθετήθηκα αρνητικά στην πρόταση γιατί, σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας μας, οι αποστάσεις πρέπει να γίνονται με μοριοδότηση και στα κριτήρια επιλογής να λαμβάνονται υπόψη:

α. Προβλήματα υγείας (προσωπικά, συζύγου, παιδιών, στενού οικογενειακού περιβάλλοντος)

β. Κοινωνικά κριτήρια (οικογενειακή κατάσταση, μονογονεϊκή, τριτεκνία, ανεργία συζύγου, άλλα προβλήματα)

γ. Εναλλαγή (να μην έρχονται συνεχώς οι ίδιοι).

δ. Να μην προτείνονται όσοι αποσπώνται κατά προτεραιότητα (σύζυγοι στρατιωτικών, πανεπιστημιακών, εκλεγμένων σε ΔΣ, αιρετοί ΟΤΑ κλπ)

ε. Προσόντα, μόνο όταν απαιτούνται, με τεκμηρίωση και πρόταση για συγκεκριμένες ανάγκες π.χ. πληροφορικής για υποστήριξη ή οικονομολόγο για τα οικονομικό τμήμα.

Όσοι αποσπώνται στις υπηρεσίες επιτελούν βοηθητικό έργο, πλην εξαιρέσεων, άρα η τεκμηρίωση ότι «έχει διοικητική εμπειρία» δεν ισχύει μεμονωμένη.

Οι ανάγκες της υπηρεσίας πρέπει να καλύπτονται από διοικητικούς υπαλλήλους κατά κύριο λόγο.

ΘΕΜΑ 5Ο: «Διατύπωση πρότασης για αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων, στα κέντρα/δομές φιλοξενίας προσφύγων που λειτουργούν στο γεωγραφικό χώρο αρμοδιότητας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας- Θράκης, για το σχολικό έτος 2025-2026».

 

Διατυπώθηκε θετική πρόταση στην αίτηση μιας (1) εκπαιδευτικού για την απόσπασή της σε δομή/ κέντρα φιλοξενίας προσφύγων. 

Σύμφωνα με την πρόσκληση:

 «Μόνιμοι εκπαιδευτικοί επιλέγονται σε θέση ΣΕΠ εφόσον έχουν ένα τουλάχιστον από τα κάτωθι προσόντα με την ακόλουθη ιεράρχηση:

α) εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε Διαπολιτισμικά Σχολεία, Τάξεις Υποδοχής, Φροντιστηριακά Τμήματα, Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας του εξωτερικού και άλλες αντισταθμιστικές δομές,

β) προϋπηρεσία σε θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας.

γ) μεταπτυχιακές σπουδές (Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών/Διδακτορικό) σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης,

δ) εθελοντική συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί με ένα τουλάχιστο από τα ως άνω προσόντα, επιλέγονται σε θέση ΣΕΠ μόνιμοι εκπαιδευτικοί μετά από αίτησή τους.»

 

 

 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Ελένη Σακαλή  - Σοφία Χατζηβλασίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το μήνυμα σας