Οι προτάσεις μας για να πάψουν οι αναπληρωτές και οι αναπληρώτριες
να είναι «παιδιά ενός κατώτερου θεού»!
Συναδέλφισσες,
συνάδελφοι
H νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε μέσα σ’
ένα εύθραυστο και δυσοίωνο τοπίο για τους εκπαιδευτικούς και την ελληνική κοινωνία.
Η «αναβαπτισμένη» Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας απέδειξε, μέσα σε σύντομο
χρονικό διάστημα από την επανεκλογή της στην εξουσία, ότι η αλαζονεία, η
επικοινωνιακή διαχείριση όλων των ζητημάτων με την έμπρακτη στήριξη των ΜΜΕ, η
αθόρυβη στήριξη μιας ακροδεξιάς ρητορικής και πρόθεσης εκφασισμού της κοινωνίας
αποτελούν βασικά της χαρακτηριστικά.
Στην περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από το 2019 μέχρι και σήμερα, η κυβέρνηση της ΝΔ αντί να στηρίξει τη Δημόσια Παιδεία με αύξηση της χρηματοδότησης και προσλήψεις προσωπικού, συνεχίζει την υποβάθμιση της με περικοπές στον προϋπολογισμό και του 2023, ενώ πρωτόγνωρη είναι η επίθεση που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση αλλά και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών μέσα από συνεχή αντιδραστικά νομοθετήματα της. Την ίδια στιγμή μάλιστα, μετά και τους 3500 μόνιμους διορισμούς που ουσιαστικά καλύπτουν μόνο τις αποχωρήσεις εκπαιδευτικών, τη φετινή σχολική χρονιά απαιτούνται προσλήψεις πάνω από 47.000 αναπληρωτών/τριων για την κάλυψη των τεράστιων κενών! Ωστόσο, οι προσλήψεις αναπληρωτών/τριών ανήλθαν σε μόλις 28.000 με αποτέλεσμα τα κενά που παραμένουν να προσεγγίζουν τις 19.000 σε αναμονή της Β΄ φάσης προσλήψεων για τις αρχές Οκτώβρη! Η υφυπουργός Παιδείας κ. Δόμνα Μιχαηλίδου δήλωσε στην ΕΡΤ ότι η συμπλήρωση των κενών -μετά την Α΄ φάση προσλήψεων- μπορεί να γίνει από τα στελέχη της εκπαίδευσης με ανακατάταξη της τράπουλας! Τόσο κυνικά και με όρους τζόγου αντιμετωπίζονται όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί μας που στηρίζουν χρόνια τώρα το δημόσιο σχολείο!
Πάγια θέση της
ΟΛΜΕ είναι η κάλυψη των χιλιάδων κενών της Δημόσιας Εκπαίδευσης να γίνει με μαζικούς
μόνιμους διορισμούς και επιτέλους να μπει ένα τέλος στο απαράδεκτο καθεστώς των
«μονίμων» αναπληρωτών/τριών. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας
αρνείται -και ενώ μπαίνουμε στην τέταρτη χρονιά- να μονιμοποιήσει τους χιλιάδες
συναδέλφους/ισσες μας που διορίστηκαν τον Αύγουστο του 2020 με αποτέλεσμα να
παρατείνεται μία κατάσταση ομηρίας και ανασφάλειας που καθιστά
τους/τις συναδέλφους πιο ευάλωτους/ες σε πιέσεις, προκειμένου να δέχονται
αδιαμαρτύρητα την αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου, αυτήν που ο κλάδος
μας στην συντριπτική του πλειοψηφία αντιμάχεται σθεναρά. Μετά την καθολική
αντίδραση στις εξαγγελίες για προσλήψεις εκπαιδευτικών με την καθιέρωση γραπτού
διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ υπήρξε μια «αναδίπλωση» για την εξεύρεση καταλληλότερου
«επικοινωνιακά» χρόνου... Το εκπαιδευτικό κίνημα
έχει αντιπαλέψει διαχρονικά τη διενέργεια γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, που
ακυρώνει και απαξιώνει τα πτυχία των εκπαιδευτικών! Το ίδιο θα πραξει και τώρα!
Την
ίδια στιγμή συνεχίζεται -για άλλη μια φορά- η αντιμετώπισή των αναπληρωτών και
αναπληρωτριών από το ΥΠΑΙΘ ως παιδιά ενός κατώτερου θεού που απλά καλύπτουν
κάθε χρόνο τα 50.000 κενά εκπαιδευτικών σε όλη την χώρα!
Οι θέσεις μας για το καθεστώς των προσλήψεων και των
διορισμών -που αποτελούν, οι περισσότερες, και αποφάσεις του 20ου
Συνεδρίου της ΟΛΜΕ- είναι οι ακόλουθες:
ü Αύξηση
των κρατικών δαπανών για την Παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ.
ü Προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών για όλα τα πραγματικά κενά. Προσλήψεις
αναπληρωτών πρέπει να γίνονται για πραγματική αναπλήρωση, όπως άλλωστε
προβλέπει και ο ν. 1566/85. Οι μόνιμοι διορισμοί, οι προσλήψεις και οι
τοποθετήσεις αναπληρωτών να περάσουν στις αρμοδιότητες των ΚΥΣΔΕ/ΚΥΣΠΕ. Τα αντίστοιχα
ΠΥΣΔΕ να έχουν την αρμοδιότητα των τοποθετήσεων των αναπληρωτών στα σχολεία.
ü Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση. Κατάργηση ΑΜΕΣΑ του θεσμού του
ωρομισθίου και του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου καθώς και του αναπληρωτή μέσω
ΕΣΠΑ. Όχι στις τρίμηνες συμβάσεις. 12μηνη σύμβαση για τους αναπληρωτές με πλήρη
εργασιακά δικαιώματα.
ü Υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργασιακό καθεστώς.
ü Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
ü Μείωση του διδακτικού
ωραρίου λόγω προβλημάτων υγείας, όπως ισχύει και για τους υπολοίπους δημοσίους
υπαλλήλους.
ü Μέχρι
δύο σχολεία για κάλυψη ωραρίου. Μείωση διδακτικού ωραρίου κατά 1 ώρα σε κάθε σχολείο,
σε περίπτωση μετακίνησης εκπαιδευτικού για συμπλήρωση ωραρίου σε πάνω από 2
σχολεία. Οικονομική κάλυψη των εξόδων μετακίνησης.
ü Επαναφορά της 3ωρης
μείωσης ωραρίου Υπευθύνων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής και
της 2ωρης μείωσης ωραρίου για εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων.
ü Καθορισμός ωραρίου μετά
την ολοκλήρωση των μαθημάτων για την απόκτηση από τους μαθητές και τις
μαθήτριες πιστοποιητικού ξένης γλώσσας, γνώσεων χειρισμού Η/Υ και μουσικών
γνώσεων.
ü Μείωση της υποχρεωτικής
υπηρέτησης της οργανικής σε έναν χρόνο από δύο για τους/τις νεοδιόριστους/ες
εκπαιδευτικούς. Κατάργηση της υποχρέωσης υπηρέτησης της οργανικής για τους/τις
νεοδιόριστους/ες που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες, όπως ισχύει για τους/τις μόνιμους/ες
εκπαιδευτικούς.
ü Άμεση
τροποποίηση του άρθρου 13 του ΠΔ 50/1996 για την αναδιατύπωση και εκσυγχρονισμό
των ιατρικών όρων των ασθενειών και ένταξη ίσης ή μεγαλύτερης βαρύτητας
ασθενειών με αυτές που υπάρχουν ήδη στη σχετική νομοθεσία. Εκπαιδευτικοί που
έχουν οι ίδιοι, οι σύζυγοι ή τα τέκνα τους ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω να
εντάσσονται σε ειδική κατηγορία μετάθεσης.
ü Νομική
κατοχύρωση του δικαιώματος αποσύνδεσης για τους/τις εκπαιδευτικούς, όπως ισχύει
για τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Καμία υποχρέωση των εκπαιδευτικών για εργασία
εκτός ωραρίου μέσω email ή οποιασδήποτε μορφής τηλεργασίας. Κατάργηση της εξαίρεσης
των εκπαιδευτικών από τα δικαιώματα του
ν.4807/21.
ü Δημοσιοποίηση όλων των κενών πριν γίνουν οι αιτήσεις αναπληρωτών. Αυτό
μπορεί να επιτευχθεί αν οι υπηρεσιακές μεταβολές πραγματοποιούνται έγκαιρα. Τα
μόνα κενά που δε γίνεται να προβλεφθούν είναι όσα λειτουργικά προκύπτουν για
έκτακτους λόγους κατά τη διάρκεια της χρονιάς, που είναι ελάχιστα σε σχέση με τις
θέσεις που καλύπτουν οι αναπληρωτές.
ü Πρόσληψη αναπληρωτών σε ΟΛΑ τα κενά στην α΄ φάση και για την ειδική και για
την γενική αγωγή, με εξασφάλιση όλων των απαραίτητων πιστώσεων από τον Κρατικό
προϋπολογισμό προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν
στις πρώτες περιοχές προτίμησής τους. Οι αναπληρωτές να βρίσκονται στα σχολεία
την 1η Σεπτεμβρίου. Νέες φάσεις πρόσληψης μόνο για έκτακτα λειτουργικά κενά.
ü Να υπάρχει η δυνατότητα αμοιβαίας μετάθεσης τις πρώτες ημέρες των
προσλήψεων καθώς και η δυνατότητα μετακίνησης όταν συντρέχουν σοβαροί λόγοι
υγείας με σαφώς ορισμένα κριτήρια και έλεγχο από τα ΠΥΣΔΕ.
ü Να τηρηθεί το νομικό πλαίσιο βάσει του οποίου οι προσλήψεις για την ειδική
αγωγή να προηγούνται εκείνων της γενικής.
ü Ηλεκτρονική ανάληψη
υπηρεσίας για αναπληρωτές/τριες και κατάργηση της υποχρέωσης ιατρικών εξετάσεων
για κάθε χρονιά που προσλαμβάνονται.
ü Μείωση της υποχρεωτικής
υπηρέτησης της οργανικής σε έναν χρόνο από δύο για τους/τις νεοδιόριστους/ες
εκπαιδευτικούς. Κατάργηση της υποχρέωσης υπηρέτησης της οργανικής για τους/τις
νεοδιόριστους/ες που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες, όπως ισχύει για τους/τις
μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς.
ü Κοινοποίηση του συνόλου των κενών ανά σχολείο από τις Διευθύνσεις. Πλήρης
διαφάνεια (δημοσιοποιημένοι πίνακες κατάταξης με βάση τα μόρια και τα κοινωνικά
κριτήρια) στις τοποθετήσεις με έγκριση του ΠΥΣΔΕ και όχι με απόφαση του Διευθυντή
Εκπαίδευσης.
ü Έγκαιρη καταβολή του μισθού κάθε μήνα
ü Επίδομα ανεργίας για όλους μετά τη λήξη της σύμβασής τους, χωρίς όρους και
προϋποθέσεις
ü Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των αναπληρωτών με αναγνώριση
του συνόλου της προϋπηρεσίας τους.
ü Πλήρης εξομοίωση όλων των αδειών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς
(κανονικές, αναρρωτικές, μητρότητας, επαπειλούμενης κύησης, φοιτητικές κλπ) με
αποδοχές, προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ενσήμων.
ü Παροχή στους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς των ιδίων συνδικαλιστικών
δικαιωμάτων που έχουν οι μόνιμοι. Η ΟΛΜΕ Διεκδικεί οι εκλεγμένοι αυτοί
συνάδελφοι, καθώς και όλοι οι αναπληρωτές που εκλέγονται σε οποιοδήποτε όργανο
του συνδικαλιστικού κινήματος, να έχουν πλήρη συνδικαλιστικά δικαιώματα, όπως και
οι μόνιμοι. Για να εξασφαλιστεί αυτή η ισοτιμία στη συνδικαλιστική
δράση και για τους αναπληρωτές, πρέπει όποιοι αναπληρωτές εκλέγονται σε ΔΣ
Ομοσπονδίας να μην χάνουν ούτε μια ημέρα προϋπηρεσίας. Σήμερα,
με βάση τον τρόπο που καταρτίζονται οι πίνακες των αναπληρωτών, ο χρόνος της
συνδικαλιστικής τους άδειας δεν προσμετράται ως προϋπηρεσία για την ένταξή τους
στους πίνακες κι αυτό χρειάζεται να αλλάξει. Δηλαδή, ο χρόνος της
συνδικαλιστικής άδειας να εκλαμβάνεται ως προϋπηρεσία, εκπαιδευτική και κυρίως
διδακτική, η οποία είναι και η μόνη που προσμετράται στον πίνακα
αναπληρωτών. Όσο παραμένει η υπάρχουσα κατάσταση, αποτελεί τιμωρία για τον
συνδικαλισμένο αναπληρωτή/τρια και τελικά παρακώλυση της συνδικαλιστικής του δράσης!
ü Καθολική
επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις παιδαγωγικές, επιστημονικές και τεχνολογικές
εξελίξεις.
ü Ψυχολόγοι,
κοινωνικοί λειτουργοί και σχολικοί νοσηλευτές σε όλα τα σχολεία.
ü Μείωση
των μαθητών/τριών ανά τμήμα. Ανώτατο όριο 20 μαθητών στο τμήμα, 15 στις ομάδες
προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια
ü Ενίσχυση
των υποστηρικτικών δομών (ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη,
παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και τμήματα υποδοχής).
ü Ουσιαστική αρχική (Πανεπιστημιακή) εκπαίδευση των
εκπαιδευτικών με μαθήματα παιδαγωγικής, διδακτικής και σχολικής ψυχολογίας και
έμφαση στην πρακτική τους άσκηση, καθώς πάνω σε αυτή θα στηριχτεί η οποιαδήποτε
μετέπειτα επιμόρφωσή τους.
ü Ταχύρρυθμη εισαγωγική επιμόρφωση σε νεοδιόριστους/ες
εκπαιδευτικούς, που θα στοχεύει στην εναρμόνιση των γνώσεων με την εκπαιδευτική
πραγματικότητα και στην ενημέρωση για υπηρεσιακά, επιστημονικά και παιδαγωγικά
θέματα.
ü Επιμορφωτική υποστήριξη και συστηματική βοήθεια των
νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για μια ομαλή
και επιτυχημένη επαγγελματική εξέλιξη.
ü Περιοδική επιμόρφωση ετήσιας διάρκειας για
όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς, τουλάχιστον μία φορά κατά τη
διάρκεια του εργασιακού τους βίου, με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά τους
καθήκοντα, ώστε να μπορούν να αφοσιωθούν απερίσπαστοι/ες στην επιμόρφωσή τους.
ü Δωρεάν
μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα και ποιοτική δωρεάν επιμόρφωση από
δημόσια Πανεπιστήμια και εξειδικευμένους φορείς για τους/τις εκπαιδευτικούς.
ü Το
Υπουργείο Παιδείας όσο και οι τοπικές αρχές, να προβούν στις απαραίτητες
ενέργειες που προβλέπονται άλλωστε
στο άρθρο 32 του Ν.4483/2017 για τη στέγαση των εκπαιδευτικών
έτσι ώστε να αρθεί το αδιέξοδο και να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί απερίσπαστοι/ες να επικεντρωθούν στο
λειτούργημά τους.
ü Να
σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν πολιτικές στέγασης των εκπαιδευτικών
-αντίστοιχες με πολιτικές που υλοποιούνται για τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων-
ώστε σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες που οριοθετούν τις ακραίες δυσκολίες
εξεύρεσης αξιοπρεπούς στέγασης να στηριχτεί
πραγματικά η αξιοπρέπεια του κόσμου της εκπαίδευσης.
ü Να
διαμορφωθούν πολιτικές ενίσχυσης για όσους/ες εκπαιδευτικούς καλούνται να
μείνουν εκτός πρώτης κατοικίας με την καταβολή επιδόματος ενοικίου.
ü Άμεση
αύξηση μισθών ίση –κατ’ελάχιστο- με τον ρυθμό του πληθωρισμού και επαναφορά
13ου και 14ου μισθού.
ü Αύξηση
των αποζημιώσεων για την κάλυψη των οδοιπορικών για εκπαιδευτικούς που
μετακινούνται για να συμπληρώσουν το ωράριό τους ή να ανταποκριθούν σε άλλες
υποχρεώσεις (επιτηρήσεις πανελλαδικών εξετάσεων, βαθμολογικά κέντρα κλπ).
ü Επικαιροποίηση
των μορίων δυσμενών συνθηκών σχολικών μονάδων.
ü Κατάργηση
κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και online μετάδοση
των μαθημάτων και τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία.
ü Ουσιαστική
στήριξη των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων.
ü Στήριξη
και αναβάθμιση των σχολείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Το εκπαιδευτικό και συνδικαλιστικό
κίνημα με ενότητα και συλλογικότητα δηλώνει παρόν στους αγώνες και τις
προσπάθειες ενημέρωσης των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των οικογενειών και όλης
της κοινωνίας, για να αποτρέψει ακόμα μία φορά τις προσπάθειες της πολιτικής
ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, και της κυβέρνησης συνολικά, να
δημιουργήσουν ένα εικονικά λαμπρό, και στην ουσία και τα αποτελέσματά του
ζοφερό, με διαχωρισμούς και αποκλεισμούς, ακραία ταξικό σχολείο του μέλλοντος,
όπου ο εκπαιδευτικός θα χειραγωγείται και θα είναι υπό τον συνεχή έλεγχο, χωρίς
ακαδημαϊκή και παιδαγωγική ελευθερία, και όπου τα σχολεία θα κατηγοριοποιούνται
χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες του
κάθε σχολείου και του μαθητικού δυναμικού του. Ο αγώνας για την κατάργηση των
αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20 και 4823/21 θα είναι μαζικός, ενωτικός και διαρκής!
Είναι αγώνας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!
Αθήνα 19/9/2023
Νεκτάριος Κορδής
Μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ
με τις ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ/ΣΥΝΕΚ
Κιν.
6932600870/ nekordis@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το μήνυμα σας